Hajdúvidéki Református Egyházmegye 

+36 54 527-063 

 4181 Nádudvar, Fő út 123.

M u n k a t e r v - Polgári Vásárhelyi Pál Református Általános Iskola

| |

 

HAJDÚVIDÉKI REFORMÁTUS EGYHÁZMEGYE

HAJDÚVIDÉKI REFORMÁTUS EGYHÁZMEGYE

Polgári Vásárhelyi Pál Református Általános Iskola

4090 Polgár, Zólyom utca 14.

OM:200927

Tel: 52/391-440

E-mail:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

 

 

 

 

 

Polgári Vásárhelyi Pál Református Általános Iskola

MUNKATERV

2023/2024

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

Polgár, 2023.szeptember 01.  

Készítette:

Cziberéné Nagy Katalin

intézményvezető

 

 

 

 

 

 

Iskolai adatok

Hivatalos név: Polgári Vásárhelyi Pál Református Általános Iskola

Feladatellátási hely:

  • Székhely: 4090 Polgár, Zólyom utca 14.
  • Telephelye: 4090 Polgár, Móricz utca 3-5.

Az iskola fenntartójának és működtetőjének neve és címe:

Hajdúvidéki Református Egyházmegye, 4181 Nádudvar, Fő út 123.

 

OM azonosító: 200927

Az intézmény típusa: Általános iskola

Az intézmény évfolyamainak száma: 8 évfolyam (18 osztály)

Köznevelési és egyéb alapfeladatok:

  • általános iskolai nevelés-oktatás
  • nappali rendszerű iskolai oktatás
  • alsó tagozat, felső tagozat
  • sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelése-oktatása (mozgásszervi fogyatékos, beszédfogyatékos, halmozottan fogyatékos, autizmus spektrumzavar, egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdők, értelmi fogyatékos, - enyhe értelmi fogyatékos, érzékszervi fogyatékos – hallási fogyatékos, érzékszervi fogyatékos –látási fogyatékos)
  • tanulószoba, napköziotthonos ellátás, egész napos iskola
  • iskolai könyvtár saját szervezeti egységgel

 

Köznevelési és Jogszabályi háttér

  1. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről (Nkt)
  2. 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról
  3. 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról
  4. A munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény
  5. 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról
  6. A magyarországi Református Egyház Köznevelési törvénye
  7. évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról
  8. 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet a pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus-szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben résztvevők juttatásairól és kedvezményeiről
  9. 30/2023. ( VIII:22. ) BM rendelet a 2023/2024-es tanév rendjéről 
  10. A NAT kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról szóló 110/2012. (VI. 4.) Korm. r.
  11. 5/2020.(I.31.) Korm. rendelet
  12. évi LII. Törvény a pedagógusok új életpályájáról

13.  401/2023. (VIII. 30.) Korm. Rendelet a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény végrehajtásáról

 

Belső intézményi szabályzók:

  1. Alapító Okirat
  2. Pedagógiai Program
  3. Szervezeti és Működési Szabályzat
  4. Házirend
  5. Belső önértékelési terv


 

Helyzetelemzés

A nyár folyamán átvette  a a Hajdúvidéki Református Egyházmegye a Hajdúböszörményi Tankerületi Központtól (4220 Hajdúböszörmény, Mester utca 9.) a Polgári Vásárhelyi Pál Általános Iskola fenntartói jogát 2023. szeptember 01-től. A 2023/24-es tanévben így új fenntartó alatt kezdhettük meg munkánkat. Az Egyházmegye mindent megtett eszköz beszerzés terén, hogy korszerű eszközökkel jól felszerelt intézményben kezdhessük meg a tanévet. Természetesen eszközeink fejlesztése a következő tanévek nagy feladata lesz.

Az intézmény célja: A nevelési és oktatási szempontból eredményesen működő intézmény szolgáltatásai megfeleljenek az iskolahasználók számára.

Célunk:  Egy református  értékrendet hirdető, jó iskolát teremtünk, amely minden felekezetű gyermek előtt  nyitva áll.

Intézményünk pedagógusainak kiemelt feladata, hogy folyamatos módszertani megújulással, hatékonyabb oktató- nevelő munkával, hasznosítható tudást nyújtsanak tanulóinknak.

  1. Tárgyi feltételek, felújítások, karbantartások, eszközbeszerzések a 2023-2024-es tanévre

Egy új iskolát alakítunk ki a saját elképzeléseinknek, elvárásainknak megfelelően. Ez természetesen nem megy egyik pillanatról a másikra, de a fenntartóval közös erővel azon dolgozunk, hogy minél előbb egy modern, a kor színvonalának minden téren megfelelő  iskolába járhassanak diákjaink.Az Egyházmegye, mint fenntartó a tárgyi eszközök pótlását folyamatosan végzi.

  1. Személyi változások és feltételek

A fenntartó váltással 2023. szeptember 1-től 1 évre Cziberéné Nagy Katalin kapott intézményvezetői megbízást.     Az alsós intézményvezetői feladatokat  Molnár Ilona tanítónő  a felsős intézményvezető-helyettesi feladatokat Petrikné Sereg Ildikó tanárnő látja

el.

Érkező kollégák: Ujhelyi Judit, Hamar Józsefné, Farkas Zoltánné, Létray Judit, Törökné Seres Zsuzsa, Mecseiné Gulyás Erika tanítók, Faragó-Stefán Andrea matematika, Szanyi Georgina hitoktató-angol szakos kollégák teljes állásban,Nagyné Fekete Mónika kémia, Fegyveres Antal informatikát és Kovács Tamás vizuális kultúrát tanító óraadó pedagógusok.

 

 

Pedagógus létszám adatok:

  • Pedagógus álláshelyeink száma: 32
  • Betöltött álláshelyek száma: 30
  • Az üres álláshelyek száma: 2
  • Tartósan távollévők száma: 1 fő

Pedagógus fokozat szerint

  • gyakornok: 2
  • pedagógus I. 22 fő
  • pedagógus II. 4 fő
  • mester fokozat:2 fő

A nevelő-oktató munkát   óraadó és a Református EGYMI  utazó gyógypedagógusai, logopédusa és pszichológusa segítik.

 

 

 

Az intézmény tanulóinak és osztályainak, csoportjainak év eleji létszámadatai

Tanulói adatok a 2023/2024. tanévre:

Az iskola tanulóinak létszáma:

ebből fiú:

ebből lány:

367

 

155

212

Alsó tagozat létszáma:

Felső tagozat létszáma:

204

SNI-s tanulók száma:

BTMN-es tanulók száma:

HH-s tanulók száma:

HHH-s tanulók száma:

GYVT –ben részesül

Veszélyeztetett:

Egyéni tanrendes tanuló:

17

122

111

94

159 tanuló

-

 

Osztályadatok a 2023/2024. tanévre

Alsó tagozat adatai

Osztály

Tanterem

Osztályfőnök

Létszám (fő)

1.a

földszint  15-ös terem

Újhelyi Judit

27 fő

1.b

földszint    4-es terem

Birizdó Sándorné

26 fő

2.a

földszint    3-as terem

Vitányiné Struba Rita Magdolna

18 fő

2.b

I.emelet     8-as terem     

Lukács-Bökő Anna

19 fő

2.c

  I. emelet    17-es terem    

Zsipi Gyuláné

19 fő

3.a

  I. emelet      9-es terem

Polonkainé Szabó Marianna

23 fő

3.b

I. emelet       6-os terem    oszt.f.    

Tóthné Rente Ildikó

24 fő

4.a

. emelet      7-es terem    

Tóth Istvánné

22 fő

4.b

I. emelet    18-as terem    oszt.f.     

Juhász Erzsébet

24fő

4.c

földszint     16-os terem   

Elek Krisztina

23 fő

Összesen:

 

 

225 tanuló

 

Felső tagozat adatai

Osztály

Tanterem

Osztályfőnök

Létszám (fő)

5.a

1

Szabó Erzsébet

18

5.b

16

Rémiás Andrea

18

6.a

9

Bojti István

13

6.b

12

Szabó József

18

7.a

11

Dr. Perneczky Tamás Györgyné

21

7.c

8

Pető Erika

18

8.b

5

Bodnár Katalin

17

8.c

6

Petrikné Sereg Ildikó

18

Összesen:

 

 

142 tanuló

 

Az iskola összlétszáma: 367 fő.

 

 

Pedagógus dolgozók

  • Pedagógusok száma: 32 fő, ebből intézményvezető 1 fő, intézményvezető-helyettes 2 fő (tanító 17fő, tanár 13 fő, és 2 fő gyógypedagógus).
  • Üres álláshelyek száma: 2

 

Pedagógus

neve

Beosztás

Végzettség

Egyéb

feladatok

Andrásiné Takács Piroska

tanító

tanító, könyvtár szakkoll.-főiskola

 

Birizdó Sándorné

tanító

tanító -rajz szakkoll.-főiskola

beszédfejlesztő pedagógus-

Bodnár Katalin

tanár

angol szak, földrajz szak és népművelő főiskola

DIÖK patronáló tanár/felső tagozat

Bojti István

tanár

biológia-testnevelés főiskola

 

Cziberéné Nagy Katalin

Középiskolai tanár

Német szakos blcsész, középiskolai tanár

Intézmény vezető

szakértő

Debreceni Péter

Középiskolai tanár

okleveles középiskolai történelemtanár és állampolgári ismeretek tanára és etikatanár egyetem

 

Elek Krisztina

tanító

Tanító-főiskola

DIÖK patronáló tanár/alsó tagozat

Juhász Erzsébet

tanító

tanító, technika szakkoll.-főiskola

 

Kalózné Szendrei Györgyi

tanító

tanító, informatika műveltségi terület-főiskola

 

Dr. Perneczky Tamás Györgyné

Középiskolai tanár

angol nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanár-egyetem

 

Kun Tibor

tanító

tanító- szlovák szakkoll., pedagógia szakos nevelő,-főiskola

 

Kuszka-Kónya Emese Csilla

Középiskolai tanár

angol tanár, magyar nyelv és irodalom szak, finn nyelv és irodalom szak-egyetem

Gyes

Lukács-Bökő Anna

tanító

tanító, kommunikáció specializáció-föiskola

 

Pető Erika

tanár

földrajz szak, könyvtáros, biológia szakos tanár-főiskola

Felsős mkv

Petrikné Sereg Ildikó

tanár

magyar-francia szak-főiskola

Felsős int. vez.h

Polonkainé Szabó Marianna

tanító

tanító, fejlesztőpedagógus,-főiskola

 

Rémiás Andrea

Középiskolai tanár

okleveles középiskolai magyartanár-egyetem

 

Sereg Mónika

tanító

szakvizsgázott pedagógiai szakos nevelő, fejlesztőpedagógus,-főiskola

 

Szabó Erzsébet

tanár

biológia szakos, szociálpedagógus szakon szakvizsgázott pedagógus-főiskola

 

Szabó József

tanár

testnevelés rekreáció szakos tanár főiskola

 

Tóth Istvánné

tanító

tanító, testnevelés szakkoll., szakvizsgázott pedagógus-főiskola

Alsós humán mnk. vezető

Tóthné Rente Ildikó Margit

tanító

tanító, közművelődés szakkoll.-főiskola

 

Vitányiné Struba Rita Magdolna

tanító

Tanító-főiskola

 

Zsipi Gyuláné

tanító

tanító, gyógypedagógia szakkoll., szakvizsgázott pedagógus-főiskola

Alsós reál mnk vezető

Soltészné Tóth Ibolya

könyvtáros

Főiskola könyvtáros

Tankönyv felelős

SzanyiGeorgina

középiskolai  tanár

Egyetem angol

hittan

 

Mecseiné Gulyás Erika

tanító

Tanító

szakvizsgázott pedagógus-főiskola

 

 

 

 

Egyéb és az oktató-nevelő munkát segítő dolgozók

Létszám: 3 fő.

 Név

Beosztás

Baróczi Jánosné

iskolatitkár

 

Kártikné Berkes Ida

pedagógiai asszisztens

Bartal -Hajas Éva

pedagógiai asszisztens

 

Megbízási szerződéssel foglalkoztatott pedagógusok

Létszám: 5 fő.

Név

Beosztás

Hamar Józsefné

tanító

Létray Judit

tanító

Farkas Zoltánné

tanító

Törökné Seres Zsuzsanna

tanító

Kovács Tamás

Vizuális kultúra tanár

Nagyné Fekete Mónkia

kémia

Fegyveres Antal

Informatikát oktató

 

Technikai dolgozók

Létszám:      11 fő

Név

Beosztás

Balogh Nóra

takarító

Bari László

gondnok

Bari Lászlóné

takarító

Barna Veronika Erika

takarító

Forgács Katalin

takarító

Kapus Istvánné

Takarító/portás

Lukács Lajosné

portás 6 órában

Matócsi László

karbantartó

Rácz Károlyné

takarító

Rézműves Gyöngyi

takarító

Varga Judit Rozália

takarító

 

Munkaközösségek

Munkaközösség

Munkaközösség-vezető

Alsós humán munkaközösség

Tóth Istvánné

Felsős  munkaközösség

Pető Erika

Alsós reál munkaközösség

Zsipi Gyuláné

 

A munkaközösség-vezetők munkaközösség tagjaival történt egyeztetés után elkészítik a tanévre szóló munkaközösségi munkaterveiket.

A munkaközösségek félévente legalább 2-szer (év elején tanmenetek egyeztetése, aktualizálása, félév és tanév vége előtt 1-1 –szer kötelezően) a munkaközösség-vezető kezdeményezésére kötelesek munkaközösségi megbeszélést tartani az alábbi témákban:

  • szakmai munka gondozása, az iskola helyi programjának és helyi tanterveinek megfelelően,
  • szakmai-pedagógiai segítségnyújtás a munkaközösség tagjainak
  • lemaradók felzárkóztatása
  • házi versenyek szervezése, lebonyolítása, városi, megyei, versenyekre való felkészítés,
  • felmérések tervezése, lebonyolítása a kimeneti mérésekre, kompetenciamérésekre (matematika. szövegértés, idegen nyelv) való felkészülés

 

A munkaközösség-vezetők általános feladatai:

  • Munkaközösségi megbeszéléseket szervez tanévente min. négyszer,
  • munkaközösségtagjainál óralátogatást végez, s arról elemzést, összesítő értékelést tart,
  • Szakmai munkát felügyeli, az iskola helyi programjának és helyi tanterveinek megfelelően,
  • Szakmai-pedagógiai segítséget nyújt a munkaközösség tagjainak, a munkaközösség szakmai munkáját megtervezi, szervezi, ellenőrzi,
  • az oktatónevelő munka színvonalának emelésére hangsűlyt fektet a közösségében.
  • a munkaközösség tagjainak munkáját figyelemmel kiséri és javaslatot tesz a munkájuk minősítésére.
  • Módszertani, szaktárgyi értekezletet, bemutató foglalkozásokat szervez,
  • szakterületén fejleszti az oktatás nevelés módszereit,
  • szoros kapcsolatot tart más munkaközösségek vezetőivel, tagjaival,
  • rendszeresen vizsgálja a felügyelete alá tartozó szaktárgyak, vagy tevékenységekhez szükséges tárgyi és személyi körülményeket, s szükség esetén javaslatot tesz a fejlesztésre,
  • évente összefoglaló elemzést készít a munkaközösség tevékenységéről a nevelőtestület számára, felettesének igénye szerint adatokat szolgáltat a hozzá tartozó munkaterületről,
  • tanulmányi verseny szervez, ügyintéz tantárgycsoportjának megfelelően,
  • részt vesz szakmai pályázatokon, megbeszéléseken.

A munkaközösségek munkaterveit a melléklet tartalmazza.

 

Iskolai megbízatások, választott tisztségek, feladatok, felelősök

Iskolai megbízatás

felelős

Gyermekvédelem

Mecseiné Gulyás Erika

SNI-s , BTMN-es tanulók  nyilvántartása

 

Sereg Mónika Szabó Erzsébet

Bemeneti-kimeneti mérések vezetője

Felsős ig.h

Beiskolázás, óvoda-iskola átmenent

Alsós igh. és Tóth Istvánné

Általános iskola-középiskola átmenet

Felsős igh.

DÖK patronáló pedagógus

Bodnár Katalin , Elek Krisztina

Honlap/Faceok intézményi oldal szerkesztés

Petrikné Sereg Ildikó

 

Tárgyi feltételek megléte - 20/2012. EMMI r. 2. melléklete szerint

Megfelelnek az építésügyi jogszabályokban előírt követelményeknek, a közegészségügyi előírásoknak, a tűzvédelmi, egészségvédelmi, munkavédelmi követelményeknek.                Minden osztályban  a tanulók méretéhez igazodó padok, székek találhatók.

   Tanulóink számára tornatermet biztosítunk és a működő könyvtárat

Sajnos több bútor, az iskola összes technikai eszköze, sportszerei elszállításra kerültek, sőt még az internetszolgáltatásunkat is megszüntették, amely a mindennapi munkánkhoz elengedhetetlen.

Az egyházmegye, erőn felül törekszik az eszközök pótlására, de készlethiány, közbeszerzési kötelezettségek miatt, nem tudjuk biztosítani a tanévkezdés első napjára a hiányzó számítástechnikai felszereléseket.

 

A tanév legfontosabb céljai és kiemelt feladatai

Cél: Személyes példával a keresztyén értékrend közvetítése.

  • Tantestületünk kiemelt érrtéknek tekinti az embert, megbecsüli, óvja az emberi méltóságot, szeretetre, egymás tiszteletére nevel.
  • Elsődleges feladatunk, hogy tanítványainkat alapvetően értelmesnek, tanulásra késznek és készségesnek tekintsük. Legfőbb nevelési eszközünk a személyes példamutatás
  • Református egyházi intézményünkben a tudás gyarapítása és a szilárd erkölcsi értékrend megalapozása mellett fontos célunk
  • a család és az erkölcs tisztelete, a tudás becsülete, a beszédünkben és a megnyilvánulásainkban megjelenő tisztelet
  • Békesség,megértés,elfogadás és befogadás mások iránt a legfontosabb értékeink

 

Határidő: folyamatos

Felelős: tantestület

Iskolánk hírnevének öregbítése

  • az intézmény jó hírnevének javítása, megőrzése az alkalmazotti és gyermekközösség minden tagjának kötelessége.
  • Igyekszünk a külső partnerek szemében az iskola hírnevét javítani, minél több információt közölni a szülők felé.
  • Feladatunk eredményeink, programjaink széles körbenvaló megismertetése a külső partnereinkkel

 

Határidő: folyamatos

Felelősök: a tantestület

  • Az iskola, óvoda, család kapcsolatának erősítése: a gyermek aktív közreműködő az óvoda-iskola átmenetben, de új helyzetekben kell feltalálni, kiismerni magát. Az óvodából az iskolába való átmenet hirtelen változást jelent a gyermekek számára még akkor is, ha felkészítjük őket rá.

Fontos az önbizalom erősítése, a szorongás leküzdése, ehhez törekszünk a folyamatos szakmai kapcsolattartásra az óvodával.

Az iskola életének, épületének, a pedagógus kollégák, az iskola magatartási - és szabályrendszerének megismertetésére törekszünk az iskolába kerülő gyerekekkel

  • A személyes találkozást semmi sem pótolhatja, ezért meghirdetünk  a város óvodájában óvodásoknak szóló “Sulileselkedő” programunkat, ahol angol nyelvi, mozgásos, logikai játékos foglalkozásokat tartunk  meghatározott időközönként, ünnepkörökhöz kapcsolódva:

 

  • Elsődleges célunk a tanulás iránti pozitív attitűd kialakítása, vagyis a tanulás megszerettetése a gyerekekkel. fontos szerepet szánunk  a játéknak, a játékos tanulásnak.
  • Korosztályi sajátosságokat szem előtt tartva, szinte észrevétlenül vezetjük be a kisgyermekeket az idegen nyelv világába
  • Beszéd- és kommunikációs készség fejlesztését helyezzük a foglalkozások középpontjába motivációs céllal

 

Határidő: a foglalkozások kezdete:2023. október

Felelős: alsós intézmény-vezető h.

A külső partnerekkel  jó kapcsolat ápolása

Tudjuk, hogy mennyire fontos az intézmény működése szempontjából a jó kapcsolatok kiépítése, ápolása, fenntartása, a megfelelő és hatékony kommunikáció. Tanulóinkkal bekapcsolódunk a város rendezvényeibe, iskolai rendezvényeinkre meghívjuk a külső patnereinket. Kapcsolatunk a kölcsönösségre épül.

Törekszünk Polgár városának intézményeivel a jó együttműködés kialakítására,

Polgár Város önkormányzata

Ady Endre Művelődési Központ és Könyvtár

Napsugár Óvoda és Bölcsöde

BSZC József Attila Szakképző Iskola

Pétegisz

Roma önkormányzat

Gyermek- illetve ifjúsági szervezetek

Nevelőszülői Hálózat

Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat

 Egyházak helyi gyülekezetei

Iskolánk megítélését, társadalmi szerepét befolyásolják a külső szereplőkkel való együttműködések, ezért fontos a külső közvetett partnerekkel történő kapcsolattartás.

Határidő: folyamatos

Felelős: intézmény-vezető és a tantestület

 

 

A tudás iránti igény kialakítása:

  • az életkori sajátosságok figyelembe vételével fontos feladatunk az alapkészségek megerősítése. Szeretnénk elérni, hogy tanulóink körében a szorgalomnak, a tudásnak és a munkának egyre nagyobb becsülete legyen. Tanulóink adottságai, személyiségjegyeik, motivációjuk, életcéljaik eltérőek, ezért
  • fontos célunk a tanulók képességek szerinti fejlesztése.
  • Törekednünk kell a tanulási szokások feltérképezésére, minél több tanulási stratégia technika megtanítására
  • Fontos szerepet szánunk az egyéni emocionális és szociális összetevőkre, a motivációra, valamint a személyes, cselekvés útján szerzett tapasztalatokra.

Határidő: folyamatos

Felelős: intézmény-vezető és a tantestület

 

A tehetséggondozás

  • Törekszünk, hogy a gyerekek/szülők valamint a fenntartó is elégedett legyen az iskolában folyó nevelő-oktató munkánkkal, az elért eredményeinkkel.
  • Célunk a tehetséggondozás színvonalának emelése, a diákjaink tanulmányi és sportversenyekre történő sikeres felkészítése és a versenyzés támogatása, ezek feltételeinek biztosítása. A pedagógusainknak kiemelt szerepe és felelőssége van a tehetségek felkutatásában és kibontakoztatásában.

A tehetségfejlesztés lehetőségei iskolánkban:

  • Differenciált tanórai munka
  • Tehetséggondozó szakkörök
  • Felkészítés versenyekre, pályázatokon való részvételre
  • Felkészítés középiskolai tanulmányokra
  • Személyes beszélgetések, a biztatás, a jutalmazás megfelelő formáinak megkeresése

Határidő: folyamatos

Felelős: intézmény-vezető és a tantestület

Óvoda-iskola átmenet segítése.

  • Nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy az óvodából az iskolába kerülés zökkenőmentes legyen
  • Az óvoda-iskola átmenet zökkenőmentessége nem egy év pedagógiai munkáján, hanem a család, az óvoda és az iskola segítő, támogató nevelési módszerein múlik, hosszú pedagógiai folyamat eredménye.
  • Nagyon fontos a hatékony kommunikáció, az együttműködés a szülők, az óvoda és az általános iskola között, kulcsfontosságú a gyermek iskolai sikeressége érdekében.
  • A tanév folyamán lehetőséget adunk a nagy csoportos óvodásoknak és szüleiknek, hogy  találkozhassanak az iskolánkban dolgozó pedagógusokkal, intézményünket egy kicsit belülről is megismerhessék / Sulileselkedő / 
  • A leendő első osztályosok sikeres beiskolázásához elkészítjük iskolánk beiskolázási marketing munkájának tervezetét.
  • A tervezet tartalmazza az óvodával közösen megszervezésre kerülő foglalkozásokat, valamint a leendő első osztályos szülőknek szóló szülői fórumokat, amelyeken a tájékozódás mellett feltehetik kérdéseiket iskolánkra vonatkozóan. Honlapunkon folyamatosan frissítjük az információkat.
  • Az óvónénik ellátogatnak az iskolába október közepén megnézik a volt óvodásaikat.

 

Határidő: folyamatos

Felelős: alsós intézmény-vezető és az alsós tanító nénik

 alsó-felső  közötti zökkenőmentes átmenet biztosítása

  • Felső tagozat elvárásainak megismerése
  • negyedik évfolyamon a gyerekek felkészítése, segítése, hogy az átmenet zökkenőmentes legyen (pl. tankönyvek hazavitele, órarend szerinti pakolás, tisztasági felszerelés nem beszedett, mindenki magának gondoskodik róla.
  • matematika: írásbeli műveletek tanításának módja,
  • a leendő 5. évfolyamomos osztályfőnökök bemutatása
  • május végén szülői tájékoztató tartása a leendő 5. Osztályos gyerekek szüleinek

 

 

Határidő: folyamatos

Felelős: alsós intézmény-vezető és az alsós tanító nénik

 

  • Tanulók felkészítése az országos kimeneti mérésekre
  • A tanév során több országos mérés lebonyolítására is sor kerül:

Feladatunk tanulóink eredményes felkészítése a digitális kultúra, történelem tantárgyakból a próbamérésekre , illetve az országos kimeneti mérésekre. Érintett évfolyam tanulóinak fejlesztése szövegértésből, matematikából, idegen nyelvből és természettudományi kompetenciák területén minden szaktanár fontos feladata kell hogy legyen..

Határidő: folyamatos

Felelős: intézmény-vezető és a tantestület

 

a szociális hátrányokkal, beilleszkedési, magatartási, tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztése

  • A gyermek- és ifjúságvédelemmel összefüggő pedagógiai tevékenységek

 a tanulási kudarccal küszködő tanulók felzárkóztatása: kiemelten kezeljük, a hátrányokkal küzdő tanulóink felzárkóztatását, fejlesztését.

  • Az egész tanévet átfogó feladatként kezeljük a hiányok pótlását.
  • Hangsúlyt helyezünk az alapkészségek fejlesztésére, amelyet egyrészt differenciált tanóravezetéssel, illetve tanórán kívüli egyéni, kiscsoportos fejlesztéssel valósítunk meg.
  • Az alsó évfolyamon az egésznapos oktatási formában működő rugalmas óratervi modell biztosítja a családias, barátságos légkört, a nyugodt tempójú ismeretszerzést, képességfejlesztést.
  • A szabadon tervezhető órakeret felhasználásában figyelembe vettük a tanulók igényeit, életkori sajátosságaikat. Kiemelt szempont volt a magyar nyelv és irodalom valamint a matematika tantárgy óraszámainak általános megemelése
  • Az iskolában jelen lévő magas számú sajátos nevelési igényű és BTMN-es tanulók számára a fejlesztő foglakozásokat a fejlesztőpedagógusok és gyógypedagógusok közreműködésével, heti rendszerességgel, a szakértői bizottság véleménye alapján szervezzük meg.
  • A felső tagozat tanulói számára tanulószoba lehetőségét biztosítjuk, amennyiben igény van rá

 

Határidő: folyamatos

Felelős: intézmény-vezető, fejlesztő pedagógusok, Református EGYMI szekemberei

A pedagógiai program szempontjából iskolánk keretén belül működő közösségi nevelés területei:

  • Tanórák: hittanórák, szaktárgyi órák, osztályfőnöki órák
  • Tanórán kívüli szabadidős foglalkozások: napközi, tanulószoba, szakkörök, lelkigyakorlatok, kirándulások, színházlátogatás, megemlékezések, esetleg ünnephez kapcsolódóan farsang, Mikulás,
  • Egészséghét programsorozat
  • bekapcsolódunk a városi rendezvényekbe
  • Különböző változatos munkaformákkal (csoportmunka, differenciált, egyéni munka, kísérlet, verseny) az együvé tartozás, az egymásért való felelősség érzésének erősítése.
  • Olyan pedagógus közösség kialakítása, amely összehangolt követeléseivel és nevelési eljárásaival az egyes osztályokat vezetni, és tevékenységüket koordinálni tudja.
  • Témahetek szervezése, beépítve a tanmenetekbe
  • DIÖK rendezvények

 

Az alapkészségek folyamatos fejlesztése, megszilárdítása, praktikus ismeretek előtérbe helyezése:

  • Szem előtt kell tartanunk, hogy nem osztályt tanítunk, hanem az egyes tanulót segítjük a tanulásban, képességeinek fejlődésében, kibontakozásában.
  • Minden tanulónál törekszünk az alapkészségek elsajátítatására, differenciált fejlesztésére. Fejlesszük a tanulók önálló problémamegoldó képességét, készségét.

 

Az intézményi honlapkialakítása, az intézményi Facebook oldal szerkesztése, azelektronikus információs technikák fejlesztése

  • A legfontosabb digitális információ átadó felületünk jelenleg az iskola Facebook oldala.
  • Figyeljünk arra, hogy mindig a legfrissebb információk álljanak tanulóink és azok rendelkezésére, akik ily módon szeretnének iskolánkról minél többet megtudni,
  • Fontos, hogy a honlap minél hamarabb elkészüljön,  szélesebb körben információt adjon,
  • Törekszünk, hogy  vonzó képet adjunk az iskoláról a külvilág felé,
  • Törekszünk a friss információkra,
  • Fontos, hogy internetes megjelenésünk esztétikus és áttekinthető legyen,
  •  Fontos, hogy megjelentessük legfontosabb eseményeinket,  sikereinket.

 

Az előző tanév tapasztalataiból adódó nevelési, oktatási célok, feladatok

  • A kompetenciamérés eredményének javítása
  • Az innovatív tanítási-tanulási módszerek alkalmazása
  • Differenciálás – esélyegyenlőség biztosítása
  • Alsó-felső tagozat közötti átmenet segítése
  • Elsős tanulók szocializálásának segítése

 

Alapelveink szervezési – vezetési területen:

  • A munkaközösségi  munka hatékonyságának növelése, egységes tanulói értékelési rendszer kidolgozása
  •  Az iskolában folyó oktató-nevelő munka értékelése, belső ellenőrzés keretében
  • Rendszeres óralátogatásokkal a pedagógiai munka folyamatos ellenőrzése, visszacsatolás a kollégák munkájának jobb megismerése érdekében óralátogatások.
  • Az új  kollégák szakmai és személyes  segítése az átállás megkönnyítése érdekében.
  • A keresztény erkölcs és etika alapjainak megismerése

 

Nevelési feladataink

Fenntarthatóság, környezettudatosságra nevelés

  • A felnövekvő nemzedéknek meg kell tanulnia, hogy az erőforrásokat tudatosan, takarékosan és felelősségteljesen, megújulási képességükre tekintettel használja.
  • Cél, hogy a természet és a környezet ismeretén és szeretetén alapuló környezetkímélő, értékvédő, fenntarthatóság mellett elkötelezett magatartás váljék meghatározóvá a tanulók számára. Ismerjék és használják a szelektív hulladékgyűjtőket, válljanak környezettudatos emberekké.

Kötelező témahetekhez, úgy mint  fenntarthatósági, digitális, pályaorientációs) hetekhez való csatlakozás

Határidő: a tanévben folyamatos

Felelős: a megvalósításért az intézmény valamennyi dolgozója.

 

A tanulók neveltségi szintjének javítása.

  • Nagy hangsúlyt helyezünk a tanulók neveltségi szintjének javítására.
  • Ügyelünk az illemszabályok betartatására: köszönés, beszédkultúra, tolerancia.

Állandó figyelmeztetéssel, jó példával próbáljuk a tanulóink neveltségi szintjét javítani.

Fokozottan figyelünk a tanulók viselkedésére, és az udvar tisztaságára szünetekben.

 

Tanuló felügyelet nélkül nem maradhat sem tanórán, sem szünetekben. Semmilyen indok alapján nem hanyagolhatja el pedagógus az ügyeleti munkát.

Következetesen, szigorúan és egységesen lépünk fel a durvaság megnyilvánulásai ellen.

Fontos tanulóink viselkedés kultúrájának fejlesztése, az emberi értékek tisztelete. Hangsúlyt kívánunk helyezni a családi neveltségi hiányok pótlására. Tanulják meg és alkalmazzák tanulóink a kulturált viselkedési formákat, a személyes higiénia szabályait.

Határidő: folyamatos

Felelős: osztályfőnökök, tantestület

 

a tanulói fegyelem fejlesztése

Nevelői munkánk egyik legfontosabb eleme a tanulói fegyelem fejlesztése, amit csak a pedagógusok személyes példamutatásával érhetünk el.

A tanítási órák fegyelmét minden kollégának átgondoltan tervezett, jól szervezett és célravezető pedagógiai munkával kell elérnie. Ehhez a munkához szorosan hozzátartozik a pontos órakezdés, a tanulók megfelelő motiválása, figyelmének fenntartása.

A tanítási órán minden kolléga követelje meg a megfelelő figyelmet, a tanulók esetleges hangoskodása nem zavarhatja a szomszéd teremben tanulókat.

Néhány osztálynál kialakult tanulási problémák alapján, kiemelt módon kell foglalkoznunk az ezekbe az osztályokba járó tanulókkal.

 

Határidő: folyamatos

Felelős: a tantestület.

 

Az iskola hagyományainak kiépítése, tisztelete

    Hagyományaink ápolásával és az ehhez kapcsolódó rendezvényeinken keresztül erősítsük

az iskolához kötődés érzelmi szálait

Cél a nyugodt és biztonságos nevelési és tanulási környezet megteremtése, valamint a gyermekek, tanulók önálló gondolkodásának támogatása, elismerése.

    Iskolai közösség, együvétartozás tudatosítása tanulóinkban

Fokozott figyelmet fordítunk arra, hogy tanulóink mindig alkalomhoz illő öltözékben jelenjenek meg a különböző iskolai és városi rendezvényeken, magatartásuk iskolánkhoz méltó legyen. Lehetőségeinkhez mérten bevezetjük az iskolai egyen sálat és- nyakkendőt, ezzel is kifejezve a közösséghez tartozást.

Iskolánk  szokásrendszerének, normáinak  kialakításához tartozik (az “Áldás békesség” köszönési forma használata), valamint az étkezés előtti és utáni asztali áldás elmondása

 

 

A személyiség és közösségfejlesztés

Az emberi személyiség kialakulása a gyermekkortól kezdve a kamaszkoron át az ifjú korig hosszú folyamat. Minden korszaknak megvan a maga jellemzője mind érdeklődésben, mind emberi példákban, mind olyan értékekben, amelyekre érzékenyek a családi nevelés hiányosságait pótlandó korrekciós funkció. A szülők megváltozott élet-módja a keresőfoglalkozás kényszere, a mindkét szülőre ránehezedő munkaviszony szükséglete következtében azonban a szocializációs színterek (család és iskola) egymás-sal való kapcsolata meglazult.

Igyekszünk munkánkban biztosítani, hogy érzelmi biztonságban, otthonos, derűs, családias légkörben, szeretetteljes nevelésben tevékenykedhessen a gyermek. Nagy energiát fektetünk a szülőkkel, való eredményes együttműködésre a család és az iskolai értékrend közelítésére.

A közösségfejlesztés a tantestület közös feladata, a mindennapi munka  során törekednünk kell, hogy példaként álljunk a diákok előtt megjelenésünkkel, viselkedésünkkel.

 


 

  1. A tanév szervezési feladatai

A tanév rendje:

 

Időpont

 

Tanévnyitó ünnepség

2023. szeptember 01. 11:00 óra

Felelős:   int.vezető .

Első tanítási nap:

 

2023. szeptember 01. (péntek)

A tanítási napok száma:

 

180 nap

Őszi szünet:

2023. október 28-tól 2023. november 6-ig.

A szünet előtti utolsó tanítási nap:

2023. október 27. (péntek).

A szünet utáni első tanítási nap:

2023. november 06. (hétfő).

Téli szünet:

2023. december 22-től 2024. január 8-ig.

A szünet előtti utolsó tanítási nap:

2023. december 21. (csütörtök).

A szünet utáni első tanítási nap:

2024. január 08. (hétfő).

Tavaszi szünet

2024. március 28-április 7-ig

A szünet előtti utolsó tanítási nap:

2024. március 27 (szerda )

A szünet utáni első tanítási nap

2024. április 8.(hétfő)

Első félév utolsó tanítási napja:

 

2024. január 19. (péntek)

 

A tanulók értesítése az I. félév tanulmányi eredményéről:

2024. január 26. (péntek)

Jelentkezés a központi írásbeli felvételire

2023. november 30.

Szakmatúra

2023. szeptember 28

Pályaorientációs nap Tiszavasváriban

2023. október 16.

Központi írásbeli felvételi vizsgák a kilencedik évfolyamra

2024. január 20. (szombat) 10,00 óra

Beíratkozás

2024. április 18–19-én

Utolsó tanítási nap:

 

2024. június 21. (péntek )

Ballagás tervezett időpontja:

 

2024. június 22. (szombat)

Tanévzáró, bizonyítványosztás:

 

2024. június 26 (szerda)

 


 

Tanítás nélküli munkanapok

 

Időpont

 

Tanítás nélküli munkanap:

 

2024. június 20. Csütörtök

Tanítás nélküli munkanap:

 

2024. 04. 11. Tavaszi belső továbbképzés

Angol bemutató óra  a 4. Évfolyamon

A Diákönkormányzat napja:

2024. június 21. (péntek )

 

Pályaorientációs célú nap *

2023. november 27.  (hétfő)

 

 

 

Iskolai ünnepségek

Ünnepség megnevezése

Időpont

 

Felelős

Megemlékezés az aradi vértanukról, az iskolarádión keresztül

2023. október 06. (péntek)

Rémiás Andrea Debreceni Péter

Megemlékezés az 1956-os forradalomról és a Magyar Köztársaság kikiáltásáról iskolai és városi ünnepségen

2023. október 20. (péntek )

Petrikné Sereg Ildikó Debreceni Péter

Reformáció napja

2023. október 27(.péntek )

Molnár Ilona int.v. h Kovács Imre lelkész

Karácsonyi ünnepség

2023. december 20. (szerda)

A 4. évfolyam tanítói

Megemlékezés az 1848-as forradalom és szabadságharc évfordulójáról

2024. március 14. (csütörtök)

Petrikné Sereg Ildikó

Megemlékezés a Nemzeti Összetartozás Napjáról

2024. június 04. (kedd)

Rámiás Andrea, Debreceni Péter

 

 

Iskolai rendezvények

Csibeavató

2023.10.13. 14:00

Bodnár Katalin + a felsős DIÖk

Karácsonyi advent alkalmak

2023 december vasárnapi istentiszteletek

Pénteki  gyeryagyújtás az iskolában

osztályfőnökök

Karácsonyi hangulat / klubdélután

2023. 12.20.

DIÖK patronáló pedagógusok

Magyar Kultúra Napja

2024. 01. 22.

Petrikné Sereg Ildikó

Farsang

2024. február 16. (péntek délután)

 

Osztályfőnökök, DIÖK patronáló pedagógusok

PÉnz7

2024 03.04-08.

osztályfőnökök

Leendő 1. Osztály szülői értekezlete

2024. március közepe

int.vez.

i.v. hely.

Nyílt tanítási nap

2024. március 26.

Int.vez.

i.v. hely.

Víz világnapja névadónk:Vásárhelyi Pál nap

2024. március 22

DIÖK

Digitális Témahét

20 24. április 8-12. 

osztályfőnökök

Fenntarthatósági Témahét

2024. április 22-26.

osztályfőnökök

Tavaszi zsongás

2024. május 17.

Bodnár Katalin Petrikné Sereg I.

Diákönkormányzat napja

2024. június 21. (péntek)

Bodnár Katalin Elek Krisztina

 

Bolond ballagás

2024. június 21. (péntek)

Bodnár Katalin, Petrikné Sereg Ildikó

Ballagás

2024. június 22. (szombat)

intézményvezető

 

A tanév értekezletei

  • Munkaértekezletek, kibővített vezetői értekezletek hétfőn 13:30 órakor.
  • Tantestületi megbeszélés: célja a tájékoztatás, rövid értékelés. az elmúlt időszak eseményeiről és a következő hónap elkövetkezendő feladatainak áttekintése minden hónapban 1x
  • Nevelőtestületi értekezletek
  • augusztus 31. 9.00 óra Alakuló értekezlet, munkaközösségek megalakítása
  • szeptember első heteMunkaközösségi értekezletek /alsó, felső/
  • szeptember 08. Tanévnyitó értekezlet/munkaterv, kötelező intézményi dokumentumok elfogadása
  • január 15. hétfő Félévi osztályozó értekezlet –alsó évf.
  • Január 16. kedd Félévi osztályozó értekezlet –felső évf.
  • Január 17-18 Félévi osztályozó vizsgák
  • január 30. kedd Félévi tantestületi értekezlet
  • június 11. kedd /12. Szerda Osztályozó vizsga
  • június 13 Osztályozó értekezlet
  • június 14. osztályozó értekezlet 5.6.7. 8.évf.
  • június 17.-18. Év végi osztályozó vizsga
  • Június 27. Év végi tantestületi értekezlet.
  • Munkaközösségi értekezletek: évente 2x , illetve, szükség szerint
  • Mikroértekezlet szükség szerint

 

  • Szülői értekezletek: évente 2 alkalommal : szeptember 3. hete ,február első hete.
  • Fogadó óra: heti rendszerességgel,
  • Igazgatói fogadó óra: hétfő: 10- 10:45 óráig
  • Szülői közösség ülése: 2023. szeptember 20. 16:30.
  1. február 05.   16:30

Egyéb szervezési feladatok

  • Továbbtanulási szülői értekezlet a 7. és a 8. osztályosok szülei számára

Időpontja: 2023. november 08.

Felelős: Petrikné Sereg Ildikó, Bodnár Katalin

  • Erdei iskolák és tanulmányi kirándulások szervezése a szülőkkel való előzetes egyeztetést követően az előre megadott időpontban.

Időpont: 2024.  június első hete

Felelős: osztályfőnökök

  • Az 5-8. osztályos tanulók fizikai képességének mérésére a Nemzeti Egységes Tanulói

Fittségi Teszt (NETFIT) segítségével

Határidő: 2024.  Június 01.

Felelős: testnevelők

  • Tervezett versenyek a 2023-24-es tanévre

Kenguru matematika verseny

Szép Magyar Beszéd olvasási verseny

Simonyi Zsigmond Kárpátmedencei  Helyesírási Verseny
Természetismeret és Környezetvédelmi feladatmegoldó Verseny

 

  • Helyi szervezésű Versenyeink:

Tudorka Helyesíró verseny

Szépolvasó verseny

Költészet Napja versmondó verseny

 

Mindenkinek jó munkát és eredményes tanévet kívánok!


 

Záradék:

0
0
0
s2smodern

Design by: www.diablodesign.eu