HAJDÚVIDÉKI REFORMÁTUS EGYHÁZMEGYE HAJDÚVIDÉKI REFORMÁTUS EGYHÁZMEGYE Polgári Vásárhelyi Pál Református Általános Iskola 4090 Polgár, Zólyom utca 14. OM:200927 Tel: 52/391-440 E-mail:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. |
Polgári Vásárhelyi Pál Református Általános Iskola
MUNKATERV
2023/2024
Polgár, 2023.szeptember 01. |
Készítette: Cziberéné Nagy Katalin intézményvezető |
Iskolai adatok
Hivatalos név: Polgári Vásárhelyi Pál Református Általános Iskola
Feladatellátási hely:
- Székhely: 4090 Polgár, Zólyom utca 14.
- Telephelye: 4090 Polgár, Móricz utca 3-5.
Az iskola fenntartójának és működtetőjének neve és címe:
Hajdúvidéki Református Egyházmegye, 4181 Nádudvar, Fő út 123.
OM azonosító: 200927
Az intézmény típusa: Általános iskola
Az intézmény évfolyamainak száma: 8 évfolyam (18 osztály)
Köznevelési és egyéb alapfeladatok:
- általános iskolai nevelés-oktatás
- nappali rendszerű iskolai oktatás
- alsó tagozat, felső tagozat
- sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelése-oktatása (mozgásszervi fogyatékos, beszédfogyatékos, halmozottan fogyatékos, autizmus spektrumzavar, egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdők, értelmi fogyatékos, - enyhe értelmi fogyatékos, érzékszervi fogyatékos – hallási fogyatékos, érzékszervi fogyatékos –látási fogyatékos)
- tanulószoba, napköziotthonos ellátás, egész napos iskola
- iskolai könyvtár saját szervezeti egységgel
Köznevelési és Jogszabályi háttér
- évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről (Nkt)
- 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról
- 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról
- A munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény
- 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról
- A magyarországi Református Egyház Köznevelési törvénye
- évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról
- 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet a pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus-szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben résztvevők juttatásairól és kedvezményeiről
- 30/2023. ( VIII:22. ) BM rendelet a 2023/2024-es tanév rendjéről
- A NAT kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról szóló 110/2012. (VI. 4.) Korm. r.
- 5/2020.(I.31.) Korm. rendelet
- évi LII. Törvény a pedagógusok új életpályájáról
13. 401/2023. (VIII. 30.) Korm. Rendelet a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény végrehajtásáról
Belső intézményi szabályzók:
- Alapító Okirat
- Pedagógiai Program
- Szervezeti és Működési Szabályzat
- Házirend
- Belső önértékelési terv
Helyzetelemzés
A nyár folyamán átvette a a Hajdúvidéki Református Egyházmegye a Hajdúböszörményi Tankerületi Központtól (4220 Hajdúböszörmény, Mester utca 9.) a Polgári Vásárhelyi Pál Általános Iskola fenntartói jogát 2023. szeptember 01-től. A 2023/24-es tanévben így új fenntartó alatt kezdhettük meg munkánkat. Az Egyházmegye mindent megtett eszköz beszerzés terén, hogy korszerű eszközökkel jól felszerelt intézményben kezdhessük meg a tanévet. Természetesen eszközeink fejlesztése a következő tanévek nagy feladata lesz.
Az intézmény célja: A nevelési és oktatási szempontból eredményesen működő intézmény szolgáltatásai megfeleljenek az iskolahasználók számára.
Célunk: Egy református értékrendet hirdető, jó iskolát teremtünk, amely minden felekezetű gyermek előtt nyitva áll.
Intézményünk pedagógusainak kiemelt feladata, hogy folyamatos módszertani megújulással, hatékonyabb oktató- nevelő munkával, hasznosítható tudást nyújtsanak tanulóinknak.
- Tárgyi feltételek, felújítások, karbantartások, eszközbeszerzések a 2023-2024-es tanévre
Egy új iskolát alakítunk ki a saját elképzeléseinknek, elvárásainknak megfelelően. Ez természetesen nem megy egyik pillanatról a másikra, de a fenntartóval közös erővel azon dolgozunk, hogy minél előbb egy modern, a kor színvonalának minden téren megfelelő iskolába járhassanak diákjaink.Az Egyházmegye, mint fenntartó a tárgyi eszközök pótlását folyamatosan végzi.
- Személyi változások és feltételek
A fenntartó váltással 2023. szeptember 1-től 1 évre Cziberéné Nagy Katalin kapott intézményvezetői megbízást. Az alsós intézményvezetői feladatokat Molnár Ilona tanítónő a felsős intézményvezető-helyettesi feladatokat Petrikné Sereg Ildikó tanárnő látja
el.
Érkező kollégák: Ujhelyi Judit, Hamar Józsefné, Farkas Zoltánné, Létray Judit, Törökné Seres Zsuzsa, Mecseiné Gulyás Erika tanítók, Faragó-Stefán Andrea matematika, Szanyi Georgina hitoktató-angol szakos kollégák teljes állásban,Nagyné Fekete Mónika kémia, Fegyveres Antal informatikát és Kovács Tamás vizuális kultúrát tanító óraadó pedagógusok.
Pedagógus létszám adatok:
- Pedagógus álláshelyeink száma: 32
- Betöltött álláshelyek száma: 30
- Az üres álláshelyek száma: 2
- Tartósan távollévők száma: 1 fő
Pedagógus fokozat szerint
- gyakornok: 2
- pedagógus I. 22 fő
- pedagógus II. 4 fő
- mester fokozat:2 fő
A nevelő-oktató munkát óraadó és a Református EGYMI utazó gyógypedagógusai, logopédusa és pszichológusa segítik.
Az intézmény tanulóinak és osztályainak, csoportjainak év eleji létszámadatai
Tanulói adatok a 2023/2024. tanévre:
Az iskola tanulóinak létszáma: ebből fiú: ebből lány: |
367
155 212 |
Alsó tagozat létszáma: Felső tagozat létszáma: |
204 |
SNI-s tanulók száma: BTMN-es tanulók száma: HH-s tanulók száma: HHH-s tanulók száma: GYVT –ben részesül Veszélyeztetett: Egyéni tanrendes tanuló: |
17 122 111 94 159 tanuló - |
Osztályadatok a 2023/2024. tanévre
Alsó tagozat adatai
Osztály |
Tanterem |
Osztályfőnök |
Létszám (fő) |
1.a |
földszint 15-ös terem |
Újhelyi Judit |
27 fő |
1.b |
földszint 4-es terem |
Birizdó Sándorné |
26 fő |
2.a |
földszint 3-as terem |
Vitányiné Struba Rita Magdolna |
18 fő |
2.b |
I.emelet 8-as terem |
Lukács-Bökő Anna |
19 fő |
2.c |
I. emelet 17-es terem |
Zsipi Gyuláné |
19 fő |
3.a |
I. emelet 9-es terem |
Polonkainé Szabó Marianna |
23 fő |
3.b |
I. emelet 6-os terem oszt.f. |
Tóthné Rente Ildikó |
24 fő |
4.a |
. emelet 7-es terem |
Tóth Istvánné |
22 fő |
4.b |
I. emelet 18-as terem oszt.f. |
Juhász Erzsébet |
24fő |
4.c |
földszint 16-os terem |
Elek Krisztina |
23 fő |
Összesen: |
|
|
225 tanuló |
Felső tagozat adatai
Osztály |
Tanterem |
Osztályfőnök |
Létszám (fő) |
5.a |
1 |
Szabó Erzsébet |
18 |
5.b |
16 |
Rémiás Andrea |
18 |
6.a |
9 |
Bojti István |
13 |
6.b |
12 |
Szabó József |
18 |
7.a |
11 |
Dr. Perneczky Tamás Györgyné |
21 |
7.c |
8 |
Pető Erika |
18 |
8.b |
5 |
Bodnár Katalin |
17 |
8.c |
6 |
Petrikné Sereg Ildikó |
18 |
Összesen: |
|
|
142 tanuló |
Az iskola összlétszáma: 367 fő.
Pedagógus dolgozók
- Pedagógusok száma: 32 fő, ebből intézményvezető 1 fő, intézményvezető-helyettes 2 fő (tanító 17fő, tanár 13 fő, és 2 fő gyógypedagógus).
- Üres álláshelyek száma: 2
Pedagógus neve |
Beosztás |
Végzettség |
Egyéb feladatok |
Andrásiné Takács Piroska |
tanító |
tanító, könyvtár szakkoll.-főiskola |
|
Birizdó Sándorné |
tanító |
tanító -rajz szakkoll.-főiskola |
beszédfejlesztő pedagógus- |
Bodnár Katalin |
tanár |
angol szak, földrajz szak és népművelő főiskola |
DIÖK patronáló tanár/felső tagozat |
Bojti István |
tanár |
biológia-testnevelés főiskola |
|
Cziberéné Nagy Katalin |
Középiskolai tanár |
Német szakos blcsész, középiskolai tanár |
Intézmény vezető szakértő |
Debreceni Péter |
Középiskolai tanár |
okleveles középiskolai történelemtanár és állampolgári ismeretek tanára és etikatanár egyetem |
|
Elek Krisztina |
tanító |
Tanító-főiskola |
DIÖK patronáló tanár/alsó tagozat |
Juhász Erzsébet |
tanító |
tanító, technika szakkoll.-főiskola |
|
Kalózné Szendrei Györgyi |
tanító |
tanító, informatika műveltségi terület-főiskola |
|
Dr. Perneczky Tamás Györgyné |
Középiskolai tanár |
angol nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanár-egyetem |
|
Kun Tibor |
tanító |
tanító- szlovák szakkoll., pedagógia szakos nevelő,-főiskola |
|
Kuszka-Kónya Emese Csilla |
Középiskolai tanár |
angol tanár, magyar nyelv és irodalom szak, finn nyelv és irodalom szak-egyetem |
Gyes |
Lukács-Bökő Anna |
tanító |
tanító, kommunikáció specializáció-föiskola |
|
Pető Erika |
tanár |
földrajz szak, könyvtáros, biológia szakos tanár-főiskola |
Felsős mkv |
Petrikné Sereg Ildikó |
tanár |
magyar-francia szak-főiskola |
Felsős int. vez.h |
Polonkainé Szabó Marianna |
tanító |
tanító, fejlesztőpedagógus,-főiskola |
|
Rémiás Andrea |
Középiskolai tanár |
okleveles középiskolai magyartanár-egyetem |
|
Sereg Mónika |
tanító |
szakvizsgázott pedagógiai szakos nevelő, fejlesztőpedagógus,-főiskola |
|
Szabó Erzsébet |
tanár |
biológia szakos, szociálpedagógus szakon szakvizsgázott pedagógus-főiskola |
|
Szabó József |
tanár |
testnevelés rekreáció szakos tanár főiskola |
|
Tóth Istvánné |
tanító |
tanító, testnevelés szakkoll., szakvizsgázott pedagógus-főiskola |
Alsós humán mnk. vezető |
Tóthné Rente Ildikó Margit |
tanító |
tanító, közművelődés szakkoll.-főiskola |
|
Vitányiné Struba Rita Magdolna |
tanító |
Tanító-főiskola |
|
Zsipi Gyuláné |
tanító |
tanító, gyógypedagógia szakkoll., szakvizsgázott pedagógus-főiskola |
Alsós reál mnk vezető |
Soltészné Tóth Ibolya |
könyvtáros |
Főiskola könyvtáros |
Tankönyv felelős |
SzanyiGeorgina |
középiskolai tanár |
Egyetem angol hittan |
|
Mecseiné Gulyás Erika |
tanító |
Tanító szakvizsgázott pedagógus-főiskola |
|
Egyéb és az oktató-nevelő munkát segítő dolgozók
Létszám: 3 fő.
Név |
Beosztás |
Baróczi Jánosné |
iskolatitkár
|
Kártikné Berkes Ida |
pedagógiai asszisztens |
Bartal -Hajas Éva |
pedagógiai asszisztens |
Megbízási szerződéssel foglalkoztatott pedagógusok
Létszám: 5 fő.
Név |
Beosztás |
Hamar Józsefné |
tanító |
Létray Judit |
tanító |
Farkas Zoltánné |
tanító |
Törökné Seres Zsuzsanna |
tanító |
Kovács Tamás |
Vizuális kultúra tanár |
Nagyné Fekete Mónkia |
kémia |
Fegyveres Antal |
Informatikát oktató |
Technikai dolgozók
Létszám: 11 fő
Név |
Beosztás |
Balogh Nóra |
takarító |
Bari László |
gondnok |
Bari Lászlóné |
takarító |
Barna Veronika Erika |
takarító |
Forgács Katalin |
takarító |
Kapus Istvánné |
Takarító/portás |
Lukács Lajosné |
portás 6 órában |
Matócsi László |
karbantartó |
Rácz Károlyné |
takarító |
Rézműves Gyöngyi |
takarító |
Varga Judit Rozália |
takarító |
Munkaközösségek
Munkaközösség |
Munkaközösség-vezető |
Alsós humán munkaközösség |
Tóth Istvánné |
Felsős munkaközösség |
Pető Erika |
Alsós reál munkaközösség |
Zsipi Gyuláné |
A munkaközösség-vezetők munkaközösség tagjaival történt egyeztetés után elkészítik a tanévre szóló munkaközösségi munkaterveiket.
A munkaközösségek félévente legalább 2-szer (év elején tanmenetek egyeztetése, aktualizálása, félév és tanév vége előtt 1-1 –szer kötelezően) a munkaközösség-vezető kezdeményezésére kötelesek munkaközösségi megbeszélést tartani az alábbi témákban:
- szakmai munka gondozása, az iskola helyi programjának és helyi tanterveinek megfelelően,
- szakmai-pedagógiai segítségnyújtás a munkaközösség tagjainak
- lemaradók felzárkóztatása
- házi versenyek szervezése, lebonyolítása, városi, megyei, versenyekre való felkészítés,
- felmérések tervezése, lebonyolítása a kimeneti mérésekre, kompetenciamérésekre (matematika. szövegértés, idegen nyelv) való felkészülés
A munkaközösség-vezetők általános feladatai:
- Munkaközösségi megbeszéléseket szervez tanévente min. négyszer,
- munkaközösségtagjainál óralátogatást végez, s arról elemzést, összesítő értékelést tart,
- Szakmai munkát felügyeli, az iskola helyi programjának és helyi tanterveinek megfelelően,
- Szakmai-pedagógiai segítséget nyújt a munkaközösség tagjainak, a munkaközösség szakmai munkáját megtervezi, szervezi, ellenőrzi,
- az oktatónevelő munka színvonalának emelésére hangsűlyt fektet a közösségében.
- a munkaközösség tagjainak munkáját figyelemmel kiséri és javaslatot tesz a munkájuk minősítésére.
- Módszertani, szaktárgyi értekezletet, bemutató foglalkozásokat szervez,
- szakterületén fejleszti az oktatás nevelés módszereit,
- szoros kapcsolatot tart más munkaközösségek vezetőivel, tagjaival,
- rendszeresen vizsgálja a felügyelete alá tartozó szaktárgyak, vagy tevékenységekhez szükséges tárgyi és személyi körülményeket, s szükség esetén javaslatot tesz a fejlesztésre,
- évente összefoglaló elemzést készít a munkaközösség tevékenységéről a nevelőtestület számára, felettesének igénye szerint adatokat szolgáltat a hozzá tartozó munkaterületről,
- tanulmányi verseny szervez, ügyintéz tantárgycsoportjának megfelelően,
- részt vesz szakmai pályázatokon, megbeszéléseken.
A munkaközösségek munkaterveit a melléklet tartalmazza.
Iskolai megbízatások, választott tisztségek, feladatok, felelősök
Iskolai megbízatás |
felelős |
Gyermekvédelem |
Mecseiné Gulyás Erika |
SNI-s , BTMN-es tanulók nyilvántartása
|
Sereg Mónika Szabó Erzsébet |
Bemeneti-kimeneti mérések vezetője |
Felsős ig.h |
Beiskolázás, óvoda-iskola átmenent |
Alsós igh. és Tóth Istvánné |
Általános iskola-középiskola átmenet |
Felsős igh. |
DÖK patronáló pedagógus |
Bodnár Katalin , Elek Krisztina |
Honlap/Faceok intézményi oldal szerkesztés |
Petrikné Sereg Ildikó |
Tárgyi feltételek megléte - 20/2012. EMMI r. 2. melléklete szerint
Megfelelnek az építésügyi jogszabályokban előírt követelményeknek, a közegészségügyi előírásoknak, a tűzvédelmi, egészségvédelmi, munkavédelmi követelményeknek. Minden osztályban a tanulók méretéhez igazodó padok, székek találhatók.
Tanulóink számára tornatermet biztosítunk és a működő könyvtárat
Sajnos több bútor, az iskola összes technikai eszköze, sportszerei elszállításra kerültek, sőt még az internetszolgáltatásunkat is megszüntették, amely a mindennapi munkánkhoz elengedhetetlen.
Az egyházmegye, erőn felül törekszik az eszközök pótlására, de készlethiány, közbeszerzési kötelezettségek miatt, nem tudjuk biztosítani a tanévkezdés első napjára a hiányzó számítástechnikai felszereléseket.
A tanév legfontosabb céljai és kiemelt feladatai
Cél: Személyes példával a keresztyén értékrend közvetítése.
- Tantestületünk kiemelt érrtéknek tekinti az embert, megbecsüli, óvja az emberi méltóságot, szeretetre, egymás tiszteletére nevel.
- Elsődleges feladatunk, hogy tanítványainkat alapvetően értelmesnek, tanulásra késznek és készségesnek tekintsük. Legfőbb nevelési eszközünk a személyes példamutatás
- Református egyházi intézményünkben a tudás gyarapítása és a szilárd erkölcsi értékrend megalapozása mellett fontos célunk
- a család és az erkölcs tisztelete, a tudás becsülete, a beszédünkben és a megnyilvánulásainkban megjelenő tisztelet
- Békesség,megértés,elfogadás és befogadás mások iránt a legfontosabb értékeink
Határidő: folyamatos
Felelős: tantestület
Iskolánk hírnevének öregbítése
- az intézmény jó hírnevének javítása, megőrzése az alkalmazotti és gyermekközösség minden tagjának kötelessége.
- Igyekszünk a külső partnerek szemében az iskola hírnevét javítani, minél több információt közölni a szülők felé.
- Feladatunk eredményeink, programjaink széles körbenvaló megismertetése a külső partnereinkkel
Határidő: folyamatos
Felelősök: a tantestület
- Az iskola, óvoda, család kapcsolatának erősítése: a gyermek aktív közreműködő az óvoda-iskola átmenetben, de új helyzetekben kell feltalálni, kiismerni magát. Az óvodából az iskolába való átmenet hirtelen változást jelent a gyermekek számára még akkor is, ha felkészítjük őket rá.
Fontos az önbizalom erősítése, a szorongás leküzdése, ehhez törekszünk a folyamatos szakmai kapcsolattartásra az óvodával.
Az iskola életének, épületének, a pedagógus kollégák, az iskola magatartási - és szabályrendszerének megismertetésére törekszünk az iskolába kerülő gyerekekkel
- A személyes találkozást semmi sem pótolhatja, ezért meghirdetünk a város óvodájában óvodásoknak szóló “Sulileselkedő” programunkat, ahol angol nyelvi, mozgásos, logikai játékos foglalkozásokat tartunk meghatározott időközönként, ünnepkörökhöz kapcsolódva:
- Elsődleges célunk a tanulás iránti pozitív attitűd kialakítása, vagyis a tanulás megszerettetése a gyerekekkel. fontos szerepet szánunk a játéknak, a játékos tanulásnak.
- Korosztályi sajátosságokat szem előtt tartva, szinte észrevétlenül vezetjük be a kisgyermekeket az idegen nyelv világába
- Beszéd- és kommunikációs készség fejlesztését helyezzük a foglalkozások középpontjába motivációs céllal
Határidő: a foglalkozások kezdete:2023. október
Felelős: alsós intézmény-vezető h.
A külső partnerekkel jó kapcsolat ápolása
Tudjuk, hogy mennyire fontos az intézmény működése szempontjából a jó kapcsolatok kiépítése, ápolása, fenntartása, a megfelelő és hatékony kommunikáció. Tanulóinkkal bekapcsolódunk a város rendezvényeibe, iskolai rendezvényeinkre meghívjuk a külső patnereinket. Kapcsolatunk a kölcsönösségre épül.
Törekszünk Polgár városának intézményeivel a jó együttműködés kialakítására,
Polgár Város önkormányzata
Ady Endre Művelődési Központ és Könyvtár
Napsugár Óvoda és Bölcsöde
BSZC József Attila Szakképző Iskola
Pétegisz
Roma önkormányzat
Gyermek- illetve ifjúsági szervezetek
Nevelőszülői Hálózat
Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat
Egyházak helyi gyülekezetei
Iskolánk megítélését, társadalmi szerepét befolyásolják a külső szereplőkkel való együttműködések, ezért fontos a külső közvetett partnerekkel történő kapcsolattartás.
Határidő: folyamatos
Felelős: intézmény-vezető és a tantestület
A tudás iránti igény kialakítása:
- az életkori sajátosságok figyelembe vételével fontos feladatunk az alapkészségek megerősítése. Szeretnénk elérni, hogy tanulóink körében a szorgalomnak, a tudásnak és a munkának egyre nagyobb becsülete legyen. Tanulóink adottságai, személyiségjegyeik, motivációjuk, életcéljaik eltérőek, ezért
- fontos célunk a tanulók képességek szerinti fejlesztése.
- Törekednünk kell a tanulási szokások feltérképezésére, minél több tanulási stratégia technika megtanítására
- Fontos szerepet szánunk az egyéni emocionális és szociális összetevőkre, a motivációra, valamint a személyes, cselekvés útján szerzett tapasztalatokra.
Határidő: folyamatos
Felelős: intézmény-vezető és a tantestület
A tehetséggondozás
- Törekszünk, hogy a gyerekek/szülők valamint a fenntartó is elégedett legyen az iskolában folyó nevelő-oktató munkánkkal, az elért eredményeinkkel.
- Célunk a tehetséggondozás színvonalának emelése, a diákjaink tanulmányi és sportversenyekre történő sikeres felkészítése és a versenyzés támogatása, ezek feltételeinek biztosítása. A pedagógusainknak kiemelt szerepe és felelőssége van a tehetségek felkutatásában és kibontakoztatásában.
A tehetségfejlesztés lehetőségei iskolánkban:
- Differenciált tanórai munka
- Tehetséggondozó szakkörök
- Felkészítés versenyekre, pályázatokon való részvételre
- Felkészítés középiskolai tanulmányokra
- Személyes beszélgetések, a biztatás, a jutalmazás megfelelő formáinak megkeresése
Határidő: folyamatos
Felelős: intézmény-vezető és a tantestület
Óvoda-iskola átmenet segítése.
- Nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy az óvodából az iskolába kerülés zökkenőmentes legyen
- Az óvoda-iskola átmenet zökkenőmentessége nem egy év pedagógiai munkáján, hanem a család, az óvoda és az iskola segítő, támogató nevelési módszerein múlik, hosszú pedagógiai folyamat eredménye.
- Nagyon fontos a hatékony kommunikáció, az együttműködés a szülők, az óvoda és az általános iskola között, kulcsfontosságú a gyermek iskolai sikeressége érdekében.
- A tanév folyamán lehetőséget adunk a nagy csoportos óvodásoknak és szüleiknek, hogy találkozhassanak az iskolánkban dolgozó pedagógusokkal, intézményünket egy kicsit belülről is megismerhessék / Sulileselkedő /
- A leendő első osztályosok sikeres beiskolázásához elkészítjük iskolánk beiskolázási marketing munkájának tervezetét.
- A tervezet tartalmazza az óvodával közösen megszervezésre kerülő foglalkozásokat, valamint a leendő első osztályos szülőknek szóló szülői fórumokat, amelyeken a tájékozódás mellett feltehetik kérdéseiket iskolánkra vonatkozóan. Honlapunkon folyamatosan frissítjük az információkat.
- Az óvónénik ellátogatnak az iskolába október közepén megnézik a volt óvodásaikat.
Határidő: folyamatos
Felelős: alsós intézmény-vezető és az alsós tanító nénik
alsó-felső közötti zökkenőmentes átmenet biztosítása
- Felső tagozat elvárásainak megismerése
- negyedik évfolyamon a gyerekek felkészítése, segítése, hogy az átmenet zökkenőmentes legyen (pl. tankönyvek hazavitele, órarend szerinti pakolás, tisztasági felszerelés nem beszedett, mindenki magának gondoskodik róla.
- matematika: írásbeli műveletek tanításának módja,
- a leendő 5. évfolyamomos osztályfőnökök bemutatása
- május végén szülői tájékoztató tartása a leendő 5. Osztályos gyerekek szüleinek
Határidő: folyamatos
Felelős: alsós intézmény-vezető és az alsós tanító nénik
- Tanulók felkészítése az országos kimeneti mérésekre
- A tanév során több országos mérés lebonyolítására is sor kerül:
Feladatunk tanulóink eredményes felkészítése a digitális kultúra, történelem tantárgyakból a próbamérésekre , illetve az országos kimeneti mérésekre. Érintett évfolyam tanulóinak fejlesztése szövegértésből, matematikából, idegen nyelvből és természettudományi kompetenciák területén minden szaktanár fontos feladata kell hogy legyen..
Határidő: folyamatos
Felelős: intézmény-vezető és a tantestület
a szociális hátrányokkal, beilleszkedési, magatartási, tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztése
- A gyermek- és ifjúságvédelemmel összefüggő pedagógiai tevékenységek
a tanulási kudarccal küszködő tanulók felzárkóztatása: kiemelten kezeljük, a hátrányokkal küzdő tanulóink felzárkóztatását, fejlesztését.
- Az egész tanévet átfogó feladatként kezeljük a hiányok pótlását.
- Hangsúlyt helyezünk az alapkészségek fejlesztésére, amelyet egyrészt differenciált tanóravezetéssel, illetve tanórán kívüli egyéni, kiscsoportos fejlesztéssel valósítunk meg.
- Az alsó évfolyamon az egésznapos oktatási formában működő rugalmas óratervi modell biztosítja a családias, barátságos légkört, a nyugodt tempójú ismeretszerzést, képességfejlesztést.
- A szabadon tervezhető órakeret felhasználásában figyelembe vettük a tanulók igényeit, életkori sajátosságaikat. Kiemelt szempont volt a magyar nyelv és irodalom valamint a matematika tantárgy óraszámainak általános megemelése
- Az iskolában jelen lévő magas számú sajátos nevelési igényű és BTMN-es tanulók számára a fejlesztő foglakozásokat a fejlesztőpedagógusok és gyógypedagógusok közreműködésével, heti rendszerességgel, a szakértői bizottság véleménye alapján szervezzük meg.
- A felső tagozat tanulói számára tanulószoba lehetőségét biztosítjuk, amennyiben igény van rá
Határidő: folyamatos
Felelős: intézmény-vezető, fejlesztő pedagógusok, Református EGYMI szekemberei
A pedagógiai program szempontjából iskolánk keretén belül működő közösségi nevelés területei:
- Tanórák: hittanórák, szaktárgyi órák, osztályfőnöki órák
- Tanórán kívüli szabadidős foglalkozások: napközi, tanulószoba, szakkörök, lelkigyakorlatok, kirándulások, színházlátogatás, megemlékezések, esetleg ünnephez kapcsolódóan farsang, Mikulás,
- Egészséghét programsorozat
- bekapcsolódunk a városi rendezvényekbe
- Különböző változatos munkaformákkal (csoportmunka, differenciált, egyéni munka, kísérlet, verseny) az együvé tartozás, az egymásért való felelősség érzésének erősítése.
- Olyan pedagógus közösség kialakítása, amely összehangolt követeléseivel és nevelési eljárásaival az egyes osztályokat vezetni, és tevékenységüket koordinálni tudja.
- Témahetek szervezése, beépítve a tanmenetekbe
- DIÖK rendezvények
Az alapkészségek folyamatos fejlesztése, megszilárdítása, praktikus ismeretek előtérbe helyezése:
- Szem előtt kell tartanunk, hogy nem osztályt tanítunk, hanem az egyes tanulót segítjük a tanulásban, képességeinek fejlődésében, kibontakozásában.
- Minden tanulónál törekszünk az alapkészségek elsajátítatására, differenciált fejlesztésére. Fejlesszük a tanulók önálló problémamegoldó képességét, készségét.
Az intézményi honlapkialakítása, az intézményi Facebook oldal szerkesztése, azelektronikus információs technikák fejlesztése
- A legfontosabb digitális információ átadó felületünk jelenleg az iskola Facebook oldala.
- Figyeljünk arra, hogy mindig a legfrissebb információk álljanak tanulóink és azok rendelkezésére, akik ily módon szeretnének iskolánkról minél többet megtudni,
- Fontos, hogy a honlap minél hamarabb elkészüljön, szélesebb körben információt adjon,
- Törekszünk, hogy vonzó képet adjunk az iskoláról a külvilág felé,
- Törekszünk a friss információkra,
- Fontos, hogy internetes megjelenésünk esztétikus és áttekinthető legyen,
- Fontos, hogy megjelentessük legfontosabb eseményeinket, sikereinket.
Az előző tanév tapasztalataiból adódó nevelési, oktatási célok, feladatok
- A kompetenciamérés eredményének javítása
- Az innovatív tanítási-tanulási módszerek alkalmazása
- Differenciálás – esélyegyenlőség biztosítása
- Alsó-felső tagozat közötti átmenet segítése
- Elsős tanulók szocializálásának segítése
Alapelveink szervezési – vezetési területen:
- A munkaközösségi munka hatékonyságának növelése, egységes tanulói értékelési rendszer kidolgozása
- Az iskolában folyó oktató-nevelő munka értékelése, belső ellenőrzés keretében
- Rendszeres óralátogatásokkal a pedagógiai munka folyamatos ellenőrzése, visszacsatolás a kollégák munkájának jobb megismerése érdekében óralátogatások.
- Az új kollégák szakmai és személyes segítése az átállás megkönnyítése érdekében.
- A keresztény erkölcs és etika alapjainak megismerése
Nevelési feladataink
Fenntarthatóság, környezettudatosságra nevelés
- A felnövekvő nemzedéknek meg kell tanulnia, hogy az erőforrásokat tudatosan, takarékosan és felelősségteljesen, megújulási képességükre tekintettel használja.
- Cél, hogy a természet és a környezet ismeretén és szeretetén alapuló környezetkímélő, értékvédő, fenntarthatóság mellett elkötelezett magatartás váljék meghatározóvá a tanulók számára. Ismerjék és használják a szelektív hulladékgyűjtőket, válljanak környezettudatos emberekké.
Kötelező témahetekhez, úgy mint fenntarthatósági, digitális, pályaorientációs) hetekhez való csatlakozás
Határidő: a tanévben folyamatos
Felelős: a megvalósításért az intézmény valamennyi dolgozója.
A tanulók neveltségi szintjének javítása.
- Nagy hangsúlyt helyezünk a tanulók neveltségi szintjének javítására.
- Ügyelünk az illemszabályok betartatására: köszönés, beszédkultúra, tolerancia.
Állandó figyelmeztetéssel, jó példával próbáljuk a tanulóink neveltségi szintjét javítani.
Fokozottan figyelünk a tanulók viselkedésére, és az udvar tisztaságára szünetekben.
Tanuló felügyelet nélkül nem maradhat sem tanórán, sem szünetekben. Semmilyen indok alapján nem hanyagolhatja el pedagógus az ügyeleti munkát.
Következetesen, szigorúan és egységesen lépünk fel a durvaság megnyilvánulásai ellen.
Fontos tanulóink viselkedés kultúrájának fejlesztése, az emberi értékek tisztelete. Hangsúlyt kívánunk helyezni a családi neveltségi hiányok pótlására. Tanulják meg és alkalmazzák tanulóink a kulturált viselkedési formákat, a személyes higiénia szabályait.
Határidő: folyamatos
Felelős: osztályfőnökök, tantestület
a tanulói fegyelem fejlesztése
Nevelői munkánk egyik legfontosabb eleme a tanulói fegyelem fejlesztése, amit csak a pedagógusok személyes példamutatásával érhetünk el.
A tanítási órák fegyelmét minden kollégának átgondoltan tervezett, jól szervezett és célravezető pedagógiai munkával kell elérnie. Ehhez a munkához szorosan hozzátartozik a pontos órakezdés, a tanulók megfelelő motiválása, figyelmének fenntartása.
A tanítási órán minden kolléga követelje meg a megfelelő figyelmet, a tanulók esetleges hangoskodása nem zavarhatja a szomszéd teremben tanulókat.
Néhány osztálynál kialakult tanulási problémák alapján, kiemelt módon kell foglalkoznunk az ezekbe az osztályokba járó tanulókkal.
Határidő: folyamatos
Felelős: a tantestület.
Az iskola hagyományainak kiépítése, tisztelete
Hagyományaink ápolásával és az ehhez kapcsolódó rendezvényeinken keresztül erősítsük
az iskolához kötődés érzelmi szálait
Cél a nyugodt és biztonságos nevelési és tanulási környezet megteremtése, valamint a gyermekek, tanulók önálló gondolkodásának támogatása, elismerése.
Iskolai közösség, együvétartozás tudatosítása tanulóinkban
Fokozott figyelmet fordítunk arra, hogy tanulóink mindig alkalomhoz illő öltözékben jelenjenek meg a különböző iskolai és városi rendezvényeken, magatartásuk iskolánkhoz méltó legyen. Lehetőségeinkhez mérten bevezetjük az iskolai egyen sálat és- nyakkendőt, ezzel is kifejezve a közösséghez tartozást.
Iskolánk szokásrendszerének, normáinak kialakításához tartozik (az “Áldás békesség” köszönési forma használata), valamint az étkezés előtti és utáni asztali áldás elmondása
A személyiség és közösségfejlesztés
Az emberi személyiség kialakulása a gyermekkortól kezdve a kamaszkoron át az ifjú korig hosszú folyamat. Minden korszaknak megvan a maga jellemzője mind érdeklődésben, mind emberi példákban, mind olyan értékekben, amelyekre érzékenyek a családi nevelés hiányosságait pótlandó korrekciós funkció. A szülők megváltozott élet-módja a keresőfoglalkozás kényszere, a mindkét szülőre ránehezedő munkaviszony szükséglete következtében azonban a szocializációs színterek (család és iskola) egymás-sal való kapcsolata meglazult.
Igyekszünk munkánkban biztosítani, hogy érzelmi biztonságban, otthonos, derűs, családias légkörben, szeretetteljes nevelésben tevékenykedhessen a gyermek. Nagy energiát fektetünk a szülőkkel, való eredményes együttműködésre a család és az iskolai értékrend közelítésére.
A közösségfejlesztés a tantestület közös feladata, a mindennapi munka során törekednünk kell, hogy példaként álljunk a diákok előtt megjelenésünkkel, viselkedésünkkel.
- A tanév szervezési feladatai
A tanév rendje:
|
Időpont
|
Tanévnyitó ünnepség |
2023. szeptember 01. 11:00 óra Felelős: int.vezető . |
Első tanítási nap:
|
2023. szeptember 01. (péntek) |
A tanítási napok száma:
|
180 nap |
Őszi szünet: |
2023. október 28-tól 2023. november 6-ig. A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2023. október 27. (péntek). A szünet utáni első tanítási nap: 2023. november 06. (hétfő). |
Téli szünet: |
2023. december 22-től 2024. január 8-ig. A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2023. december 21. (csütörtök). A szünet utáni első tanítási nap: 2024. január 08. (hétfő). |
Tavaszi szünet |
2024. március 28-április 7-ig A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2024. március 27 (szerda ) A szünet utáni első tanítási nap 2024. április 8.(hétfő) |
Első félév utolsó tanítási napja:
|
2024. január 19. (péntek)
|
A tanulók értesítése az I. félév tanulmányi eredményéről: |
2024. január 26. (péntek) |
Jelentkezés a központi írásbeli felvételire |
2023. november 30. |
Szakmatúra |
2023. szeptember 28 |
Pályaorientációs nap Tiszavasváriban |
2023. október 16. |
Központi írásbeli felvételi vizsgák a kilencedik évfolyamra |
2024. január 20. (szombat) 10,00 óra |
Beíratkozás |
2024. április 18–19-én |
Utolsó tanítási nap:
|
2024. június 21. (péntek ) |
Ballagás tervezett időpontja:
|
2024. június 22. (szombat) |
Tanévzáró, bizonyítványosztás:
|
2024. június 26 (szerda) |
Tanítás nélküli munkanapok
|
Időpont
|
Tanítás nélküli munkanap:
|
2024. június 20. Csütörtök |
Tanítás nélküli munkanap:
|
2024. 04. 11. Tavaszi belső továbbképzés Angol bemutató óra a 4. Évfolyamon |
A Diákönkormányzat napja: |
2024. június 21. (péntek )
|
Pályaorientációs célú nap * |
2023. november 27. (hétfő)
|
Iskolai ünnepségek
Ünnepség megnevezése |
Időpont
|
Felelős |
Megemlékezés az aradi vértanukról, az iskolarádión keresztül |
2023. október 06. (péntek) |
Rémiás Andrea Debreceni Péter |
Megemlékezés az 1956-os forradalomról és a Magyar Köztársaság kikiáltásáról iskolai és városi ünnepségen |
2023. október 20. (péntek ) |
Petrikné Sereg Ildikó Debreceni Péter |
Reformáció napja |
2023. október 27(.péntek ) |
Molnár Ilona int.v. h Kovács Imre lelkész |
Karácsonyi ünnepség |
2023. december 20. (szerda) |
A 4. évfolyam tanítói |
Megemlékezés az 1848-as forradalom és szabadságharc évfordulójáról |
2024. március 14. (csütörtök) |
Petrikné Sereg Ildikó |
Megemlékezés a Nemzeti Összetartozás Napjáról |
2024. június 04. (kedd) |
Rámiás Andrea, Debreceni Péter |
Iskolai rendezvények
Csibeavató |
2023.10.13. 14:00 |
Bodnár Katalin + a felsős DIÖk |
Karácsonyi advent alkalmak |
2023 december vasárnapi istentiszteletek Pénteki gyeryagyújtás az iskolában |
osztályfőnökök |
Karácsonyi hangulat / klubdélután |
2023. 12.20. |
DIÖK patronáló pedagógusok |
Magyar Kultúra Napja |
2024. 01. 22. |
Petrikné Sereg Ildikó |
Farsang |
2024. február 16. (péntek délután)
|
Osztályfőnökök, DIÖK patronáló pedagógusok |
PÉnz7 |
2024 03.04-08. |
osztályfőnökök |
Leendő 1. Osztály szülői értekezlete |
2024. március közepe |
int.vez. i.v. hely. |
Nyílt tanítási nap |
2024. március 26. |
Int.vez. i.v. hely. |
Víz világnapja névadónk:Vásárhelyi Pál nap |
2024. március 22 |
DIÖK |
Digitális Témahét |
20 24. április 8-12. |
osztályfőnökök |
Fenntarthatósági Témahét |
2024. április 22-26. |
osztályfőnökök |
Tavaszi zsongás |
2024. május 17. |
Bodnár Katalin Petrikné Sereg I. |
Diákönkormányzat napja |
2024. június 21. (péntek) |
Bodnár Katalin Elek Krisztina |
Bolond ballagás |
2024. június 21. (péntek) |
Bodnár Katalin, Petrikné Sereg Ildikó |
Ballagás |
2024. június 22. (szombat) |
intézményvezető |
A tanév értekezletei
- Munkaértekezletek, kibővített vezetői értekezletek hétfőn 13:30 órakor.
- Tantestületi megbeszélés: célja a tájékoztatás, rövid értékelés. az elmúlt időszak eseményeiről és a következő hónap elkövetkezendő feladatainak áttekintése minden hónapban 1x
- Nevelőtestületi értekezletek
- augusztus 31. 9.00 óra Alakuló értekezlet, munkaközösségek megalakítása
- szeptember első heteMunkaközösségi értekezletek /alsó, felső/
- szeptember 08. Tanévnyitó értekezlet/munkaterv, kötelező intézményi dokumentumok elfogadása
- január 15. hétfő Félévi osztályozó értekezlet –alsó évf.
- Január 16. kedd Félévi osztályozó értekezlet –felső évf.
- Január 17-18 Félévi osztályozó vizsgák
- január 30. kedd Félévi tantestületi értekezlet
- június 11. kedd /12. Szerda Osztályozó vizsga
- június 13 Osztályozó értekezlet
- június 14. osztályozó értekezlet 5.6.7. 8.évf.
- június 17.-18. Év végi osztályozó vizsga
- Június 27. Év végi tantestületi értekezlet.
- Munkaközösségi értekezletek: évente 2x , illetve, szükség szerint
- Mikroértekezlet szükség szerint
- Szülői értekezletek: évente 2 alkalommal : szeptember 3. hete ,február első hete.
- Fogadó óra: heti rendszerességgel,
- Igazgatói fogadó óra: hétfő: 10- 10:45 óráig
- Szülői közösség ülése: 2023. szeptember 20. 16:30.
- február 05. 16:30
Egyéb szervezési feladatok
- Továbbtanulási szülői értekezlet a 7. és a 8. osztályosok szülei számára
Időpontja: 2023. november 08.
Felelős: Petrikné Sereg Ildikó, Bodnár Katalin
- Erdei iskolák és tanulmányi kirándulások szervezése a szülőkkel való előzetes egyeztetést követően az előre megadott időpontban.
Időpont: 2024. június első hete
Felelős: osztályfőnökök
- Az 5-8. osztályos tanulók fizikai képességének mérésére a Nemzeti Egységes Tanulói
Fittségi Teszt (NETFIT) segítségével
Határidő: 2024. Június 01.
Felelős: testnevelők
- Tervezett versenyek a 2023-24-es tanévre
Kenguru matematika verseny
Szép Magyar Beszéd olvasási verseny
Simonyi Zsigmond Kárpátmedencei Helyesírási Verseny
Természetismeret és Környezetvédelmi feladatmegoldó Verseny
- Helyi szervezésű Versenyeink:
Tudorka Helyesíró verseny
Szépolvasó verseny
Költészet Napja versmondó verseny
Mindenkinek jó munkát és eredményes tanévet kívánok!
Záradék: